However, here it is Posul and Tomei - ואילו הכא פסול וטמא
Summary:
A regular שלישי (even a שלישי דתרומה) can make a רביעי בקודש; however a שלישי דטבול יום (even קודש) cannot make a רביעי בקודש. However, תוספות cannot explain why there is this distinction.
Summary:
We could derive (according to ר"מ) that שורפין תרומה טהורה עם הטמאה from רחס"ה if it is being burnt בשעה ז since איסור דאורייתא is similar to טומאה דאורייתא (however ר' יוסי disagrees). ר"מ is not discussing this case since חמץ is generally burnt בשעה ו.
There it is Posul and Tomay; and here it is Tohoir and Tomay - התם פסול וטמא והכא טהור וטמא
Summary:
We cannot derive that it is permitted to increase the טומאה (even מדרבנן) of something which is טמא מדרבנן, from the fact that it is permitted in increase the טומאה of something which is טמא מדאורייתא.