רבא stated, the rule is like רב that a minuscule amount of חמץ, which became mixed up on פסח, whether with its kind or whether not with its kind, is forbidden - אמר רבא הלכתא חמץ בזמנו בין במינו ובין שלא במינו אסור בכל שהוא כרב
Summary:
רש"י (in חולין) maintains that מין במינו is אסור במשהו, even by שאר איסורים. However תוספות maintains (and רש"י in ע"ז agrees) that by שאר איסורים the rule is that it is either בנו"ט (by מין בשאינו מינו) or בששים (by מין במינו). There is an איסור במשהו by טבל וע"ז (including יין נסך ממש [not סתם יינם]) and the ר"ת was also מחמיר by חמץ even by מין בשאינו מינו not to be מתיר בנו"ט.
רב ruled that on פסח the pots should be broken - אמר רב קדירות בפסח ישברו
Summary:
רב can maintain נטל"פ is מותר and nevertheless state that קדירות בפסח ישברו, either because נלט"פ is מותר only בדיעבד however לכתחלה it is אסור, or only something which is פוגם בעין is מותר but not if it is פוגם because it was שהה.
Let them linger until after פסח, and use them with not their kind - לשהינהו עד אחר הפסח וליעבד בהו שלא במינן
Summary:
One may be מבטל an איסור לכתחלה if there is תרתי לטיבותא (it is נטל"פ and only a משהו איסור). Alternately one may be מבטל איסור לכתחלה if otherwise the pot will not be able to be used (provided that there was only a minuscule amount of איסור).
Perhaps he will come to eat it with Kutach - דילמא אתי למיכליה בכותח
Summary:
Something is not considered a נ"ט בר נ"ט if the (second) נ"ט was through actual cooking or baking but not merely through heat absorption (and it is [certainly] not a נ"ט בר נ"ט if it was in contact with the congealed meat fat)