However ink is not fit for kneading - אבל דיו דלאו בר גיבול הוא
Summary
The less something is kneadable the more reason to be חייב with only pouring without mixing. מורסן is less בר גיבול than קמח, but more than דיו.
And it continuously heals the entire Shabbos - ומתרפאת והולכת כל השבת כולה
Summary:
A healthy person may place קילורין outside the eye on שבת for pleasure, but a sick person may not place קילורין in the eye for healing, only מע"ש.
What is the reason that bundles of flax are permitted - אונין של פשתן מאי טעמא שרו
Summary:
The גמרא prefers to ask from אונין של פשתן because the תנור which is explicitly mentioned (as opposed to the three) is actively warming the אונין.
And let the master say, because of the ‘resting of utensils’ - ולימא מר משום שביתת כלים
Summary:
According to רב יוסף the reason of ב"ש is because of שביתת כלים (which does not apply to קורות, etc.). According to רבה in a case of לא עביד מעשה it is אסור לב"ש because of a גזירה, if it is עביד מעשה it is אסור because of שביתת כלים.
And now that Rav Oh’shayoh said, ‘this is in accordance with Bais Shammai’ - והשתא דאמר רב אושעיא הא מני בית שמאי היא
Summary:
The ר"ת ruled like ר"י, so ריחיים is permitted; however תוספות ור"ח rule like רבה, so ריחיים is אסור because of השמעת קול, but one may lend out his utensils (but not his animals) to נכרים, since there is no שביתת כלים, only שביתת בהמתו.