Summary:
The last מיעוט in a פסוק may correspond to the least logical מיעוט. The exclusion of זה יכול וזה יכול is better expressed by שנים שעשאוה פטורים, than by ולא העושה מקצתה.
Rav Z’vid said in the name of Rovo; we also learnt it - אמר רב זביד משמיה דרבא אף אנן נמי תנינא
Summary:
ר"ז ור"א may have originally maintains that מסייע יש בו ממש, but later they recanted. Alternately by כחול עיניים we may be more stricter since it involves שחיקת סממנין.
And Rabi Shimon renders it Toh’hoir - ורבי שמעון מטהר
Summary:
ר"ש is מטהר, according to רש"י, because it is זה אינו יכול וזה אינו יכול, while according to תוספות it is because the majority of the זב is not supported by any one of the טליתים.
Summary:
The משנה of the benches can follow even the view of the רבנן who argue with ר"ש. It is preferable to prove a point from something explicit than from something inferred.