It should not enter your mind, for we learnt, Rabi Yehudoh adds, etc. - לא סלקא דעתך דתניא ר' יהודה מוסיף כולי
Summary:
It is possible that the רבנן are also מחייב אתולדה במקום אב, and they only argue regarding שובט ומדקדק, or they disagree but mention שובט ומדקדק for in that case even ר"י should agree that it is not a תולדה but rather the אב.
Is it not so, that he did both of them together - מאי לאו דעבדינהו לתרוייהו בהדי הדדי
Summary:
The refutation that we cannot prove that ר"י is מחייב אתולדה במקום אב is that the case of שו"מ is by two העלמות and מזיד. They argue for which אב are we מתרה him
This is how our texts read; and that which you say that he wrote שם משמעון, how is it similar; there, etc. - הכי גרסינן ודקאמרת הרי כתב שם משמעון מי דמי התם כולי
Summary:
All the גירסאות eventually conclude that תכוין לזרוק ח וזרק ד is not similar toכתב שם משמעון