The ברייתא teaches us only something that does not apply to laws of betrothal, etc. - כי קתני מילתא דליתא בקידושין כולי
Summary:
תוספות will explain how the three similarities namely, saying בפ"נ, the היתר of an עד כותי and the פסול of ערכאות are not found by שטרי קידושין.
By a שליחות against one’s will, etc. - בשליחות בעל כורחיה כולי
Summary:
The גמרא explains that the fourth similarity (according to ר"מ) between גיטי נשים ושחרורי עבדים, which is not found by קידושין, is by שליחות בע"כ. There is a dispute between רש"י and תוספות as to what the גמרא is referring to.
Summary:
מצת כותי is permitted if the dough was made by a ישראל; otherwise פת כותי is אסור. One can trust a כותי (for כשרות) if the כותי himself partakes of it.
If it is the תנא קמא; even by other שטרות it should also be כשר, etc. - אי תנא קמא אפילו שאר שטרות נמי
Summary:
מצה is כתיבה ואחזוק. The ת"ק maintains that כתיבה לחודיה מהני, and אחזוק לחודיה לא מהני, , while רשב"ג maintains that אחזוק לחודיה מהני but we are uncertain regarding כתיבה לחודיה.