But if he said, ‘give’, we give (etc.), even after an extended time - הא אמר תנו נותנים (כו') ואפילו לזמן מרובה
Summary:
We infer from 'ונמלך' that אם אמר תנו נותנין; we infer that it is לזמן מרובה either because לאלתר it is פשיטא, or because we compare it to שטרי חליצה ומיאונין (where there is no difference between לאלתר and לזמן מרובה and the same by גט).
But if he said, ‘Give’; we give - הא אמר תנו נותנין
Summary:
There is no concern of שמא כתב בניסן in the inference of the משנה that אם אמר תנו נותנין, since it means that she is being divorced now, so there is a קול (since the date precedes the divorce), and the לקוחות will claim אייתי ראיה אימת מטא גיטך לידך.
In the courthouse of Rav Hunoh - בבי דינא דרב הונא
Summary:
We can be sure that the בעל was not נמלך, either if it was מקויים (and we return it to her), since the בעל is not מקיים, or if the שליח lost it (and we return it to the שליח), since the בעל cannot be מבטל, unless it is בפני השליח.
All enactments of the court should be returned - כל מעשה בית דין הרי זה יחזיר
Summary:
Those who maintains that by שיירות מצויות we are are חושש for ב' יב"ש, even if לא הוחזקו, will establish the משנה of כל מעשה בי"ד יחזיר that it was found outside of בי"ד.