Summary:
רש"י explains a גט יבמין to mean a גט which one of her potential יבמין gave her to invalidate anyone (else) to be מייבם her. תוספות maintains that it is a גט that her יבם (who was מייבם her) gave her.
However if she remarried we do not administer to her a vow - אבל נשאת אין מדירין אותה
Summary:
A נדר is sufficient proof only if it will prevent הנאה for the lifetime of the נודר; not only for the immediate present. There are two views in תוספות whether רב הונא agrees with אמימר , or ר"ה disagrees with אמימר. The רבנן דר"י can either maintain that by a נדר ע"ד רבים יחזיר, or that since there can be a הפרה by a נדר ע"ד רבים, therefore לא יחזיר.
Let us be concerned, perhaps she will go to a חכם and he will release her - ליחוש דלמא אזלה לגבי חכם ושרי לה
Summary:
Our משנה can maintain that a נדר שלא אוכל ככר זה is effective. The rule of המודר הנאה מחבירו אין מתירין לו אלא בפניו can either be only לכתחלה but not בדיעבד, or alternately (even בדיעבד, but) only when the issue of either בושה or חשד apply.
He maintains it is necessary to specify the vow - קסבר צריך לפרט את הנדר
Summary:
According to the ירושלמי the הלכה is צריך לפרט הנדר. The גמרא does not always ask (anticipated) questions on statements that do not remain למסקנא.
And the ברייתא explained this משנה; he takes a vow, serves, descends, and divorces - ותני עלה נודר ועובד יורד ומגרש
Summary:
There is greater concern that he will attempt to repeal his נדר to divorce his current פסולה wife, than to attempt to repeal a נדר not to marry פסולות in the future.