All who go out to the wars of בית דוד would write a writ of divorce to his wife - כל היוצא למלחמת בית דוד גט כריתות כותב לאשתו
Summary:
According to רש"י, the גט כריתות was given with a stipulation that it should become effective as of now if he does not return after the war is over. According to פר"ת it was a final גט without any stipulations.
If it is to pay her the Ksuboh, etc. - אי למיתב לה כתובה כולי
Summary:
We may assume that even if טענת פתח פתוח is not accepted לאוסרה עליו, nevertheless it is sufficient להפסידה כתובתה, since he is the מוחזק. Generally a ספק ספיקא can be מוציא from a חזקת ממון, except if the ספק להוציא is not applicable in all cases. Regarding מוכת עץ it is שכיח according to ר"ג, but not according to ר' יהושע.
Summary:
In יהודה he is not believed for טענת בתולים whether she claims בא עלי or בתולה הייתי; however in גליל he is always believed even if she claims בתולה הייתי; proving that נאמן להפסידה כתובתה. We could prove that נאמן להפסידה כתובתה from the משניות regarding a בתולה אלמנה מן אירוסין or מן הנשואין.
Is it not so; that he alleged the claim of פתח פתוח, etc. - מאי לאו דקא טעין טענת פתח פתוח
Summary:
The חזקה of אין אדם טורח בסעודה ומפסידה is weakened in יהודה either because we suspect that he was בא עליה or we are certain that he was בא עליה.
No; for he alleges a claim of blood - לא דקא טעין טענת דמים
Summary:
טענת דמים is a convincing claim. The woman claims either בא עלי באירוסין or בתולה הייתי. There is no מגו of משארסתני נאנסתי because she is not comfortable with it or because she disqualifies herself מכהונה. Alternately this מגו as well as מוכת עץ תחתיך is ineffective either because it is במקום חזקה or it is a מגו להוציא.