Rather is it not when she was Mekadaysh herself, and we call her an Almonoh - אלא לאו דקידשה איהי נפשה וקרי לה אלמנה
Summary:
שידך (where גט ומיאון is required) is the equivalent of קידשה אביה, which will prohibit him from selling her לשפחות, and שמואל will explain the case of אלמנה לכה"ג by לא שידכו; the case of גרושה לכהן הדיוט is where her husband gave her a גט which invalidates her for כהונה .
She requires Mee’un; perhaps he did not consent, neither to the first, nor to the second - צריכה מיאון שמא לא נתרצה לא לראשון ולא לשני
Summary:
It is obvious that מיאון is required if we assume נתרצה לראשון ולשני (for then she is never מקודשת לשני), the novelty of the גמרא is that even if we assume that לא נתרצה לראשון (where she could be מקודשת לשני [if נתרצה לשני]), she still requires מיאון (because שמא לא נתרצה לשני).
All know, the sister of a Chalutoh is D’Rabonon, for ר"ל said; here Rebi taught the sister of a Chalutzoh is D’Rabonn - הכל יודעים אחות חלוצה דרבנן דאמר ריש לקיש כאן שנה רבי אחות חלוצה דרבנן
Summary:
A person may contemplate to marry אחות אשתו ([when permitted] since she is permitted to him לאחר מיתה), but will not entertain to marry כלתו ודודתו (even if permitted [since they are אסורים even לאחר מיתה])