Two Tano’im, and according to Rabi Yehudo - תרי תנאי ואליבא דרבי יהודה
Summary:
According to the תנא who maintains אין מועלין בשיירי הלשכה and לא קדשה ירושלים, then the מזבח, etc. must be brought from בדק הבית, which is קדוש and חומת העיר from שיירי הלשכה. However if מועלין בשיירי הלשכה and קדשה ירושלים, then everything may be brought from both בדק הבית and שיירי הלשכה.
They did not say it; only regarding eating - לא אמרו אלא לענין אכילה
Summary:
There is מעילה (not only by הנאה של כילוי, but) in any situation where one derives הנאה from הקדש directly (such as using it as a weight) as opposed to merely spending הקדש, where there is no מעילה.
He sent it in the hands of a wise man and he remembered, etc. - שילח ביד פיקח ונזכר כולי
Summary:
From the רישא (of שילח ביד חש"ו) we only know that הקדש בשוגג מתחלל, however from the סיפא (of ונזכר), we know both that בשוגג מתחלל ובמזיד אינו מתחלל.