Summary:
We cannot stipulate that it should be either a שלמים or an אשם, since a שלמים requires נסכים (on the ספלים), and an אשם does not require any נסכים (and נסכי נדבה one is מזלפן ע"ג אישים, but not לספלים).
And perhaps it is the Ohshom of a Nohzir or the Ohshom of a Me’Tzoyroh - ודילמא אשם נזיר ואשם מצורע הוא
Summary:
An אשם מצורע requires נסכים (like a שלמים) nevertheless the question was from אשם נזיר (which has no נסכים), or he cannot stipulate even by אשם מצורע because there can be no מתן בהונות. Or there can never be a stipulation by any אשם because of חולין בעזרה.
Not in its time, it is a Shloh’mim - שלא בזמנו הוי שלמים
Summary:
A פסח שלא בזמנו is likely in the event where; 1) the original ק"פ became sick, 2) the owner was טמא, or 3) he initially designated two ק"פ לאחריות.
What if it was found to be a yearling - אשתכח בת שנתה מאי
Summary:
There is a תקנה (for an אשם) if the found animal was a בת שתי שנים, that it should graze, etc. (but not for a חטאת). There is no concern that the זכר may be from the חטאות הצבור, since לב בי"ד מתנה עליהם.
One does not purchase a cow with [the money of] Ma’aser Shaynee - אין לוקחין בהמה במעשר שני
Summary:
רש"י maintains that one cannot buy a בהמה with מעות מע"ש either because we require כסף צורה or because of שמא תכחיש; while תוספות maintains that the restriction of כסף צורה is only for חילול on non-edible items, however it would be permitted to purchase a בהמה to eat it in ירושלים, if not for the גזירה of שמא יגדל מהם עדרים. Purchasing a בהמה is a reversible act, therefore the בהמה is not מתחללת even בדיעבד.