Forgiveness is written by it, like Kodshim - כפרה כתיב בה כקדשים
Summary:
We either derive איסור הנאה by ע"ע from both פסוקים; from כפרה (by מחיים) and וערפו שם (for לאחר מיתה), or we derive it only from וערפו שם (for כפרה is needed to exclude a טריפה by ע"ע).
He slaughtered it and it was found to be a Treifoh - שחטה ונמצאת טריפה
Summary:
According to רש"י the question assumed that it was a טריפות בשעת שחיטה, and the answer that it was a טרפות בבני מעיים which occurred before לקיחה. According to תוספות the question was even if it was a טרפות בדקין it should be אסור מספק, for perhaps it was after the לקיחה, and the answer is that it was a טריפה which certainly took place משנולד..
It is a dispute of תנאים, Machshir was said, etc.; so too the Machshir which was said on the outside he made the Machshir like the Mcha’pare - תנאי היא נאמר מכשיר כולי אף מכשיר האמור בחוץ עשה בו מכשיר כמכפר
Summary:
We derive איסור מחיים by the משולחת (after שחיטה) from ע"ע. We derive איסור מחיים by ע"ע from the משולחת, we derive איסור משעת לקיחה by צ"מ from ע"ע.