But Roivah and Nirbah with witnesses, which are live animals and they are prohibited - הרי רובע ונרבע בעדים דבעלי חיים נינהו ואסירי
Summary:
The s'גמרא question from רובע ונרבע was how can you say that we do not find a prohibition to slaughter a live animal in order to eat it, when there is this prohibition by רובע ונרבע.
Just like mine in yours is prohibited - מה שלי בשלך אסור
Summary:
According to הר"מ just as שחוטי חוץ do not retain their קדשים status to be brought on the מזבח (even though they were נשחט), similarly חולין שנשחטו בעזרה, do not receive their היתר status (of אכילה) through שחיטה.
It teaches by saying; and he shall slaughter it, and he shall slaughter him, and he shall slaughter him - תלמוד לומר ושחטו ושחט אותו ושחט אותו
Summary:
We can either derive the איסור חולין בעזרה by בעלי מומין from a סברא and the third ושחט אותו will teach us איסור אכילה, or we can derive the איסור חולין בעזרה by בעלי מומין from (the third) ושחט אותו and we will derive the איסור אכילה from וזבחת ואכלת.